duminică, 8 august 2010

Poa' sa ninga, poa' sa ploua... am canadiana noua

Tot cu ocazia plecarii, am realizat ca limbile straine sunt complet straine de mine. Chiar si dupa cateva luni, franceza mea se rezuma la aceleasi 3 expresii cu care am venit de acasa: je m'apelle 'lica Franaru, vous le vous coucher avec moi - dar nu risc sa-mi gatesc singur vreo doua saptamani sau mai grav sa dorm in masina asa ca nu o folosesc - si a treia... pe a treia nici macar nu mi-o mai aduc aminte acum. Totusi am invatat ceva nou si asta mi-a starnit totodata o suparatoare curiozitate. La serviciu spre exemplu (si oriunde in alta parte) desi venim din cel putin 10 tari diferite, ca forma de salut se folosesc expresiile Ca va? si indiferent ca ti-a luat foc casa sau ti-a fost furata masina, raspunzi invariabil Ca va bien. Acum cei care ma cunosc stiu destul de bine ca am nevoie de motive serioase pentru a ma arata fericit si cum nu primesc in fiecare zi salariul, chiar nu stiu ce raspuns sincer sa dau. Aprofundand problema, constat ca nici macar translate.google.FR nu cunoaste un echivalent al mult mai elaboratelor expresii romanesti de genul smf in ea de viata.

10 comentarii:

Cezar spunea...

acu ai 3 cititori

Alex Grigorcea spunea...

Bai Cezarica, daca erai atent la comentariile postarilor anterioare, cu logica ta de calculatorist, ti-ai fi dat imediat seama ca esti al 4-lea ;)

moskeen spunea...

te-ai civilizat dude. ti s-a parut prea vulgara exprimarea initiala. prin ce medii elevate mai umblii tu acum cu doamne cochete si petreceri la piscina?

Alex Grigorcea spunea...

Da Moskeen... ce stii tu despre upper class?! :D

Cezar spunea...

Tu si cu logica ta.. cine a zis ca eu citesc ?


Bine, adevarul e ca le-am citit...

tricinel spunea...

Hai ca ai 5, dar al 5-lea nu intelege de ce atata mahnire in ce scrii...:(

Alex Grigorcea spunea...

Sincer sa fiu, nu am nici un motiv pentru dar nici impotriva sa raspund din reflex, la fel ca toti ceilalti, ca "viata e extraordinara", numai ca mi se pare penibil sa faci asta zilnic chiar si daca esti Bill Gates. M-a enervat stereotipul asa ca nu lua in serios ce am scris.

marchi spunea...

vous le vous coucher avec moi = voulez vous coucher avec moi :P, cat despre expresii "colorate" pot sa te invat eu multe, as incepe cu "sechez mes chilots sur la croix de ta mere" = usca-mi-as chilotii pe crucea matii

SteFUN spunea...

mai inseamna ca eu sunt in primii 3 cititori? ca eu sunt printre cei mai old cititori.. pe vremea cand citeam doar poze:))

raspunsul ar fi "comme ci comme ca":d

BS spunea...

Si daca-s 6?:) Le 6eme c'est moi!