vineri, 9 iulie 2010

Unde nu-i cap e vai de rezervoare

Una dintre frustrarile care m-au alungat din tara a fost faptul ca autostrazile - sublime in timpul campanilor electorele - lipsesc cu desavarsire, iar strazile si asa jalnice pe care le avem, erau intesate de haiduci cu burta si radare. Ajuns aici cu entuziasmul romanului scapat la asfalt, am trait in scurt timp o crunta dezamagire. Spre uimirea marii majoritati a celor 2 cititori ai mei, asa cum spuneam mai demult, strazile noastre jalnice sunt cam la fel de eficiente ca si autostrazile de aici. Desi sunt lungi, late si nu au nici gropi, in realitate nu sunt nici pe departe ceea ce sugereaza numele din cauza stilului de condus si a limitarii vitezei la 110 si respectiv 90 km/h in orase (Da! Nici aici Doreii-proiectanti de autostrazi nu iarta niciun oras). Despre limitele de viteza am fost suficient de explicit intr-o singura fraza, despre stilul de condus - mergand zilnic 250 de km cu masina - ma gandesc sa scriu o carte. Ca si cum viteza n-ar fi suficient de limitata, soferii incepatori (cu o vechime mai mica de 3 ani) sunt obligati sa circule cu 30 de km/h mai putin decat limita legala, iar din dramatica mea experienta zilnica va pot spune ca incepatorii pentru a fi siguri ca nu incalca legea, mai scad inca vreo 20 de km/h fata de limita limitei limitelor... Nu am fost foarte atent la strazile nationale ce traverseaza satele, limitate la 45 de km/h, dar daca ar fi sa continui rationamentul de mai sus ar rezulta ca in cel mai bun caz, soferii incepatori stau pe loc daca nu cumva merg cu spatele.

2 comentarii:

Anonim spunea...

doar asa, ca sa stii ca mai ai un cititor pe lista ta mareatza.
fain blog; it's so ...u

Alex Grigorcea spunea...

Ar fi util daca ti-ai lasa si numele... ar dispare riscul de a te numara de cel putin doua ori.